De grond onder mijn voeten is weg.

Ik had Ignace uitgenodigd, en we zitten te babbelen over Veli en mijn vermoedens, en wat gebeurt er? Ineens horen we rel op de gang. We gaan kijken en we zien Birsen weglopen, achtervolgd door Veli. Hij was onherkenbaar, ra-zend, ik denk dat hij gedronken had. En hij roept door de gang: spijtig dat uw Marcske al dood is, ik had had hem anders met plezier nog ‘ns van kant gemaakt. Ik zweer het, dat riep hij. Ignace stond naast mij en hij heeft hetzelfde gehoord. Dat is zoveel als een schuldbekentenis.
Nog ‘ns van kant gemaakt
.

Ik heb de laatste dagen veel nagedacht en getwijfeld over al mijn vermoedens, maar nu kan ik er echt niet meer naast kijken. Ik heb ook jullie comments veel herlezen. Nee, misschien is Veli geen moordenaar geweest met voorbedachten rade. Maar nu ik hem zo zat en agressief heb gezien, kan het bijna niet anders of er is die zaterdagavond iets gebeurd tussen mijn vader en hem. Osman zegt dat ze samen waren. Alletwee zat. Er kan een vechtpartij geweest zijn, een verkeerde slag, en papa….. dat beeld kan ik niet verdragen. En dan Veli in paniek. Eigenlijk moet ik hiermee naar de politie gaan. Maar Birsen dan? Zij is mijn vriendin, het is haar man. En nog iets: hoe gevaarlijk is Veli als hij zo gedronken heeft? Birsen is weggelopen …. misschien moet zij beschermd worden tegen hem. Ik ben ten einde raad. Wat moet ik nu toch doen?

Emma

